Drugi etap programu edukacyjnego „Być jak Ignacy”

Uczniowie należący do koła naukowego “Ignacy i spółka”, działającego w świetlicy w Szkole Podstawowej im. Króla Zygmunta Augusta w Wasilkowie, udowodnili, że pandemia i nauczanie zdalne nie pokrzyżowały im możliwości dalszego działania w ramach programu edukacyjnego “Być jak Ignacy”. 

Tegoroczna edycja programu, której przyświeca hasło “Nauka to przyszłość”, jest podzielona na cztery etapy. Uczestnicy dzielnie dążą do wykonania wszystkich zadań przewidzianych w drugim obszarze. Skupia się on wokół tematu ekologii, tak więc świetliki rozszerzają swoją wiedzę o ochronie środowiska i gatunków zagrożonych, segregacji odpadów, oszczędzaniu wody. W czasie zajęć zapoznali się oni z wiadomościami przygotowanymi przez organizatorów w formie prezentacji, wykonywali prace plastyczne związane z omawianą tematyką, przeprowadzali obserwacje i eksperymenty.

W ramach koła naukowego uczniowie dowiedzieli się, że zasoby wody na świecie są ograniczone i z tej samej wody korzystały dinozaury żyjące miliony lat temu, odbyli wirtualną wycieczkę po Białowieskim Parku Narodowym, wykonali kropelki wody ozdobione według własnych pomysłów, rysowali żubry, przeprowadzili eksperymenty z użyciem wody, a także zaproponowali, w jaki sposób można ją efektywnie oszczędzać.

Dzieci należące do koła naukowego “Ignacy i spółka” są już na półmetku wyzwania zaproponowanego im przez organizatorów programu. Przed nimi jest jeszcze wiele ciekawych zadań, działań i wyzwań, na co świetliki z niecierpliwością czekają.

Drugi etap programu edukacyjnego „Być jak Ignacy”


Tekst: Joanna Arent, Szkoła Podstawowa im. Króla Zygmunta Augusta w Wasilkowie

Zdjęcia: Joanna Arent, Eliza Ewa Wesołowska, Szkoła Podstawowa im. Króla Zygmunta Augusta w Wasilkowie

Skip to content