W bieżącym roku przypadła 13. edycja Listopadowych Dni Matematyki organizowanych w szkole. W ramach matematycznego cyklu potyczek z „królową nauk” uczniowie o wyjątkowo „tęgich głowach” rywalizowali w różnorodnych konkurencjach o tytuł najlepszego wśród najlepszych.
Głównym celem konkursu była popularyzacja zainteresowania matematyką wśród dzieci i młodzieży, rozwijanie kompetencji matematycznych oraz umiejętność współdziałania, kreatywnego myślenia i zastosowania wiedzy matematycznej w praktyce.
Ciekawa formuła potyczek w postaci gier i konkurencji logicznych zgromadziła wielu chętnych i gotowych na współzawodnictwo uczniów. Zmagania indywidualne w sprawności rachunkowej oraz rywalizacja w różnorodnych rozgrywkach zespołowych o tytuł „Mistrza tabliczki mnożenia”, „Mistrza działań pisemnych na liczbach naturalnych”, „Mistrza działań pisemnych na ułamkach dziesiętnych”, „Matematycznego Czaru Par” klas V, VI, VII i VIII pozwoliły wyłonić szczęśliwców, dla których matematyka nie ma tajemnic.
Tegoroczna edycja była również wyjątkowa ze względu na stulecie odzyskania niepodległości przez Polskę. Narodził się pomysł, by cykl rozgrywek zakończyć Matematycznym Maratonem – 100 zadań na 100-lecie niepodległości. 30 listopada w piątkowe popołudnie odbył się finał jesiennych rozgrywek z rozdaniem nagród, po którym reprezentanci klas IV-VIII wraz z rodzicami wzięli udział w maratonie. Zabawa była doskonała. Podczas rozwiązywania zadań na każdym etapie zmagań opiekę i wsparcie merytoryczne zapewnili ratownicy matematyczni. Rywalizacja w SET-a oraz słodki poczęstunek przygotowany przez uczniów i ich rodziców zakończył Listopadowe Dni Matematyki.
Niesłabnące zainteresowanie dzieci i młodzieży tą forma aktywności poznawczej daje satysfakcję zespołowi matematyków, którzy z zaangażowaniem, z roku na rok, wzbogacają ofertę działalności pozalekcyjnej adresowaną do wszystkich tych, którzy matematykę poskromili lub są na właściwej drodze do jej polubienia.
Autorzy: Nauczyciele matematyki